Här är Jag!

Arbetsmarknaden i Kalmar är inte att leka med – det händer vanligtvis inte mycket och under sommarmånaderna står det totalt still. Vilket såklart är jättetråkigt då så pass många studenter tar examen och är redo för arbetslivet!

När jag började vid Marknadsföringsprogrammet var de ansvariga väldigt måna om att vi studenter skulle stanna kvar i regionen så vår kompetens skulle komma till användning. Men hur gick det med det egentligen? Jag har sökt flera jobb vid Linnéuniversitetet och nej du dom har då inte hört av sig, alltså måste det betyda att dom inte tror på sin egen produkt – mig! Känns som dubbelmoral! Eller har jag fel? Dom vill att vi ska stanna i regionen men vill själva inte anställa oss?

Men vem ska då anställa mig?!

Det är inte lätt men arbete måste det ju finnas någonstans! Därför har jag konstaterat att det är dags att ta i med hårdhandskarna för att informera potentiella arbetsgivare i Kalmarregionen att Johanna Augustesen söker jobb och är Den personen dom söker efter genom en gedigen marknadsföringskampanj!

HÄR ÄR JAG! helt enkelt

Tyck till!

