Hemmaspa

Älsklingen gick och la sig strax efter 21, stackaren var så trött. Men då beslutade jag mig för att skämma bort mig själv och göra lite hemmaspa, mina naglar behövde kärlek och hyn en massa lotion för att bli glad.

Så nu sitter jag i soffan med nymålade tånaglar och fingernaglar, fransk manikyr blev det vilket jag anser alltid fungerar. Smörjt in hela kroppen och stripat ansiktet för att få bukt på porerna. Känns som jag är en helt ny människa 🙂

Naglarna, nymålade och fina! Så fräscht med fransk manikyr tycker jag

Nagellack från Sally Hansen samt China Glaze samt lotion från Oriflame
(varning krämen är beroendeframkallande)

Min andra favorit när det gäller lotion är The Body Shops lotion i Neroli Jasmin..den är fantastisk!

2 thoughts on “Hemmaspa

  1. Du verkar vara så duktig på smink, manikyr etc. Jag önksar att någon kunde visa mig vad jag skulle passa i 🙂 Det blir lite brun, beige eller vit ögonskugga, mascara varje dag, och ibland lite kajal samt rouge.
    Jag tycker det är svårt att göra fransk manikyr på sig själv, även om jag tycker det är fint. Efter en handskada är jag inte lika ”stadig” på handen heller, är nöjd om jag lyckas med ett vanligt nagellack något sånär 🙂

    Ha det gott!

    1. Tack va söt du är! 🙂
      Jag tycker det är kul och då vill man lära sig, finns mycket på Youtube med duktigt folk (typ användarna ”Emilynoel83” eller ”AllThatGlitters21” om du vill spana).

      Herregud så jag har övat på fransk manikyr och målat naglarna, men det är en vana som allt annat. Hade ALLTID fransk manikyr förut och då gick det i ett nafs..nu tar det en 30 minuter att måla.

      Tips 1: Ha en liten borste (som man applicerar med). Nagellacket jag använder är special för fransk manikyr vilket gör all skillnad.
      Tips2: är att slafsa på en bred kant och sedan ha en borste som man doppar i typ aceton och formar det vita som man vill ha det..det gör dom alltid på salongen jag går till när man gör akryl – SÅ SMART!
      Ha det bra 🙂

Tyck till!

