Komma i bröllopsform

När jag kommer hem från Stockholm 31 Augusti ska jag sprrrrrringa till Friskis och köpa mitt kort, ska bli gött! Har jämfört priser på dom typ fem olika gymmen vi har i Kalmar och ytterligare igen konstaterat att Friskis har bästa utbudet, finaste lokalerna och självklart också bästa priserna. Strax under 1000:- för ett 6-månaderskort är helt okej – måste ju komma i bröllopform 😉 Fram till september blir det promenader som gäller och försöka undvika skitmat och godis! Skärpning!

Nu har jag alltså ett år på mig att gå ner mina ca 20 kg. Får erkänna att jag inte är särskilt skrämd utav summan 20 kg eftersom jag redan gått ner 16kg (jo jag var nere på -19 nästan men gott upp lite efter mitt senaste CK-race). Min plan är att dom första två veckorna i september köra Cambridge och ta slut på påsarna jag har hemma, sedan blir det ingen direkt diet utan ska äta nyttigt, kapa allt vitt ut maten (ingen pasta, ris, bröd eller vetemjöl) dock kommer jag inte sluta äta allt utan om det blir något blir det fullkorn..och jag är medveten om att man inte kan slänga ut ALLT gott och leva på luft – så fungerar inte jag.

Min plan är att gå ner 10 kg innan jag börjar prova bröllopsklänningar, vilket jag hoppas kan ske i November ungefär. Och sedan gå ner ca 5 kg till innan jag lägger en beställning på någon klänning så jag vet vilken storlek som är mer passande. Jag är nöjd om jag väger 75 kg på bröllopsdagen och vet att det är grymt bra jobbat om det nu stannar där.

Träning kommer det bli 4-5 dagar i veckan..längtar efter att köra ett jympapass nu, eller ett spinningpass med riktigt bra musik. Ska bli spännande att prova dom nya ledarna och även nya pass!

4 Augusti 2012 – here I come!

2 thoughts on “Komma i bröllopsform

Tyck till!

