Dag 0

Efter att ha pratat med en av mina fellow viktminskare nämligen söta Emma, som kört pulver i en vecka utan fusk – och är suuuperduktig blev jag inspirerad av att komma igång igen! Som hon sa – varför vänta? Så sant, varför skjuta upp det hela konstant istället för att ta tjuren vid hornen och bara köra.

Därför har jag tagit beslutet att köra igång med Cambridge ren kur med start imorgon. Har två hela kartonger, aka 42 måltider kvar sedan i våras och dessa ska konsumeras under kommande två veckorna när jag är uppe i Stockholm (eller ja typ iaf :p)

Annars när man hälsar på uppe i norr blir det en jäkla massa fika och annat onödigt tjafs som slinker ner! Nu blir det inget sådant. Skönt är också att jag inte har min våg med mig, alltså kommer jag inte kunna väga mig förens jag kommer tillbaka till Kalmar. Vill inte väga mig på en annan våg som troligtvis visar annorlunda i jämförelse med min egna.

Mitt mål under kommande två veckorna är – 8 kg vilket borde vara fullt möjligt! Nu blir det alltså tedrickande istället för kaffe och chokladshake istället för tårta. Blir lite promenader under kommande veckor och sedan när jag är tillbaka i Kalmar blir det Friskis och hälsosam kost!

Startvikt: 91.5 kg
Målvikt: 83 kg

Hoppas ni hänger med och peppar på mig – för det kommer behövas! Kommer dyka upp rapporter via telefonen majoriteten av tiden med mig och min rosa shake på äventyr!

5 thoughts on “Dag 0

  1. Cambridge har min mamma kört efter väldigt mycket och jag hakade på en gång men jag tyckte att naturdiet smoothies var så mycket godare och även enklare att få tag på 🙂

  2. Roligt att du hittade in hos mig och gillade mina mellanmål.Det är någonting som vi ofta glömmer och det är viktig i vardagen för att vi inte ska falla i våra sötsug och dåliga vanor,tyvärr. Ser att du snart kommer ska gifta dig,stort grattis:)
    Ser också att du vill tappa en hel del på bara 2 veckor..hela 8 kg..oj så mycket…Nästan svält som gäller då…Jag hoppas du kommer lyckas och jag hejar på dig..Många promenader och lite styrka i hemmet så går det bra..
    kram kram

    1. Jo, jag är helt värdelös när det gäller små måltider utan det blir ofta ett mindre berg. Jag är ifs bättre nu jämfört med 6 månader sedan. Gäller att ta det en bit i taget! Men alla måltidstips sparar jag bland favoriterna så man har något att gå tillbaka till och kika!
      Hihi jo 8 kg är en heeel del att gå ner men jag kommer leva på Cambridge så man får i sig alla vitaminer, mineraler och annat skoj så man överlever och efter dom första dagarna hoppas jag det går som en dans. Har inget tålamod så jag behöver en rejäl spark i rumpan för att komma igång. 4 kg första veckan och 4 kg andra veckan borde jag klara – och hoppas att klara 🙂

      Tack så jättemycket för gratulationen 🙂 So excited!

Tyck till!

