Det här med att söka jobb

Söka jobb är då inte det lättaste ”det finns alltid jobb!!” myyy ass att det alltid finns jobb – vart då? I Stockholm? Ska alla i hela Sverige flytta till Stockholm för DÄR finns det jobb? Känns inte riktigt som det fungerar..suck!

Jag söker ALLA jobb som kommer upp, visst jag vill gärna jobba med marknadsföring och kommunikation men det är inte dom jobben som finns så jag söker det mesta som jag hittar. Administratör, receptionist, kundtjänst..you name it – I applied for it! Men inte får man mer jobb för det!

Nej nej tydligen räcker man inte ens till för att vara administratör. Kommer aldrig glömma anställningsintervjun när den otroligt kunniga rekryteraren inte förstod VARFÖR jag sökte jobbet när jag hade mitt CV´t – sök en VD tjänst tyckte han. Ähhhhhh? Que? Är det inte så att man börjar någonstans och arbetar sig uppåt? Jag måste helt enkelt missuppfattat och borde söka en tjänst som är betydligt högre upp i hiarkin..för mitt CV är för bra för att anställas på lägre nivå? Är det kanske så det fungerar när man har en magisterexamen? Verkar mysko!

Man får inte jobb som administratör för dom vet att man kommer lämna tjänsten och bygga vidare på karriären, man får inte söka någon högre tjänst för man saknar flerårig arbetslivserfarenhet..så är det VD man ska söka? Kan man bli VD utan erfarenheter?

Haha jag vet inte, förstår inte och kommer nog att bli knasig! Vill jobba, kan jobba, längtar efter att börja jobba – men de finns inga jobb! Jo i Stockholm!!!!!
McDonalds söker nattpersonal, de kanske är mitt nya kall! Donken – ”vill du ha plusmeny?”

Tyck till!

