Oh vilken dag

Har verkligen varit fullt upp idag – är stolt över hur mycket jag hunnit med faktiskt! Började lungt men sedan fick jag eld i rumpan tror jag när älsklingen lämnade hemmet. Vi gick ner och lämnade våra resväskor och hämtade upp fler julsaker innan han gick – för jag tycker inte om att gå ner i källaren själv :p

Började sedan med att dekorera och plocka undan saker hemma, usch för allt strunt som placerar sig överallt. Puh alltid något någonstans som inte ska vara där, plock plock plock. Sedan tog jag mig an disken så det blev fint för bänken och den var redo för lussebakning. Gjorde då både traditionella lussekatter och roligare lussebullar med mandelmassa i, hade inte i så mycket denna gång och det blev rätt lagom 🙂 Ni ser dom i inlägget under..

Efter/under bullbaket planerade jag julklappar så jag vet vad som ska beställas..allt finns ju inte att köpa på stan. Tror jag har koll på läget och ska lägga en beställning under kvällen – jippie jag är ute i god tid.

När bakandet var klart cyklade jag in till stan för att lämna två böcker på biblioteket och hämta en annan. Kände inte för att cykla hem direkt så mitt osminkade jag tog en runda på stan, spanade in en frisörsalong jag fått rekommenderad, gick in på H&M och kollade kläder jag funderat på att beställa online, kollade lite juldekorationer och julklappar. Massa folk var det på stan så blidde bara en snabbis.

När jag kom hem dekorerade jag det sista innan jag satte mig i köket och var en duktig student, pluggade i två timmar! Jippie go Johanna go Johanna! Nu har jag ätit mat, hamburgare och klyftpotatis – Grinchen går på TV och man måste ju kickstarta julkänslan.

Om någon timma blir det lite träning, tänkte nog gå på bandet och sen köra lite pilates. Vi får se hur det bli!

Riktigt grym dag!!!!

Tyck till!

