Favoriter 2011

Tänkte sammanställa mina absoluta skönhetsfavoriter för året 2011. Det är mycket Mac men även en del från ELF och NYX vilket är billiga men bra märken.

Jag äääälllssskkkaaarrr smink och dagdrömmer om att köpa nytt, hej shoppoholic. Nu har inköpen stått rätt still men så snart jag fått jobb så – I will be back!

20120109-091400.jpg

Nyx Doll Eye Mascara i svart, underbar mascara som ger både längd och volym för
6 dollar!
Sen Lóreal Superliner i svart även den, ger bra kontroll och håller hela dagen20120109-091920.jpg

När det gäller ögonskuggor är det MAC som gäller: Woodwinked, Sable, Brule, Naked Lunch och Wedge. En annan storfavorit är Too Faced Natural Eye kit – perfekt vid resor.20120109-092516.jpg

Ansikte: Mac Mineralize Skinfinish Natural i Medium är världens bästa puder och funkar också som lättare foundation om man bara vill ha lättare täckning.
Min foundation är Maybelline´s Dream Satin liquid i Ivory som funkar perfa, köpte en ny idag då denna är heeelt slut, det var tredje omköpet!
Concealer använder jag mest Mac´s Select Moisturecover i NW20
Bronzer är från Honey Kollektionen i light har jag för mig, looooooove it!!! Perfekt som contour eller allmänt bara som bronzer. Mycket välanvänd!
20120109-092746.jpg

Blush är det bästa som finns och det jag har mest av i min sminksamling. Mac´s Gingerly är BÄST – KÖP DEN! Sen är det NYX Boho Chic, Mac´s Stunning och ELF Tickled pink20120109-093234.jpgMina läppar har blivit rätt ignorerade med favoriterna är Mac´s Cream Cup, ELF Mineralized i Nicely Nude som tyvärr levererades trasig så ska mosa den och ha den i en burk istället. Läppglansmässigt är det nyheten Clarins Eclat Minute i Nr 1.

Vilka är dina skönhetsfavoriter för 2011?

Tyck till!

