VV

Längtar med spänning på att informationspaketet från Viktväktarna ska komma 🙂 Vill ha information nu nu nu nu..dom skulle skicka ut den under denna vecka så hoppas att de kommer asap för jag vill lära mig allt som finns.

Har läst på olika bloggar, lusläst på hemsidan och sökt hur många ProPoints olika saker innebär. Min första tanke är att VV inte låter som någon diet, det är bättre än LCHF – det en livsstil där man lär sig äta på ett visst sätt. Men lchf skulle aldrig fungera för mig, inte GI heller..ska man aldrig mer få äta potatis eller vissa andra livsmedel? Det låter inte så mycket som en livsstil..mer fängelse :p

Med viktväktarna kan man äta ALLT, men inte alltid och det är ju så vi lever livet.
Jag måste bara lära mig att balansera det jag äter och framförallt HUR MYCKET jag ska äta och inte lasta upp lika mycket på min tallrik som på Richards..men mat är gott.
Hur tänker ni andra?

One thought on “VV

  1. Jag kör viktväktarna och jag tycker det är toppen. Man lär sig äta rätt och man får äta av allt. Precis som det ska vara. Bara man äter rätt mängd så är det inte farligt att äta sötsaker m.m Jag är emot diet och framförallt sk dietpulver. Kroppen ställer in sig på svält under diettiden och när man slutar med dieten går man tillbaka och äter som man brukar efter ett tag. Problemet blir att när man börjar äta vanligt (mindre mängder än man kanske gjorde innan dieten) igen suger kroppen i sig allt fett även det som man i vanliga fall skulle förbränna. Detta gör kroppen för att lagra eftersom den inte kan lita på om den får mat igen. Resultatet blir oftast snabb viktminskning, vilket alla vill ha men sen går man upp alla kilona och lite till.
    Men lycka till med vilken metod du än väljer men som du skrev så handlar det om att bryta ett mönster och lära sig äta rätt, lite av allt.

Tyck till!

