Vilja men inte kunna

Ohh jag vill ha jobb nu nu nu! Eller ja det vore ju trevligt att veta att jag får jobb och börja om typ en vecka eller två – that would be perfect!

Visst är det skönt att kunna ta det lungt hemma, varva ner lite och inte ha några måsten, men jag klarar verkligen inte av det i det långa loppet. Jag tycker om att ha saker att göra och veta vad jag ska göra! Förra gången jag var arbetalös var hösten efter studenten och då sökte jag jobb på donken efter 2 veckor hemma – det kommer då inte hända den här gången. Men ni förstår principen? Jag måste jobba och ha saker att göra för att fungera.

Sen är det ju väldigt trevligt att tjäna pengar, oh shopaholic i mig smyger sig fram och håller på att ta över. Det är faaaarligt! Men jobbar man så får man ju shoppa! Man kan också spara pengar, man kan resa, hitta på roliga saker..pengar är alltså nödvändigt.

Tillbaka till jobbsökandet!!!

Tyck till!

