Stressa för att gå ner i vikt

Kan man vara ”bäst” på att gå ner i vikt?

Läste ett inlägg från en av viktminsknings/diet-sidorna på Facebook och blev VÄLDIGT irriterad på hur dom framställer sig själva. Visst jag körde pulverdiet för det går snabbt, men man mår seriöst inte bra i det långa loppet och jag tycker inte att det är det ”bästa/optimala” sättet att gå ner i vikt. Bästa sättet är väl ändå att äta bättre, att träna och genom det gå ner i vikt?

Pulver kan vara ett sätt att kickstarta sin viktminskning om man har många kilo att gå ner. Man bestämmer över sin egen kropp men tycker det är sorgligt att dieterna pressar sina användare och uppträder fult mot de som använder en konkurrent. Jag kanske missuppfattade situationen men kändes som just denna sida uppträdde lite väl surt mot ”gäster” på sin sida out of nowhere.

Jag har inte provat väldigt många dieter men några stycken iaf och kan konstatera att VV känns absolut bäst för mig. Jag måste äta mat, jag klarar inte av att köra till exempelvis lchf då det finns förbjudna saker men för vissa är lchf asbra – alla har vi vår egen modell som funkar för oss och jag struntar i vad man kör sålänge man är nöjd med det.

MEN jag klarar inte av när olika dieter kastar skit på sina konkurrenter, det slår bara tillbaka på dom i slutänden. Om man trycker ner andra uppfattar jag det som att metoden inte är tillräckligt stark..om potentiella kunder inte får möjligheten att ”lära känna” metoden utan blir utkastade tycker jag det är väldigt okänsligt.

Summan av kardemumman – det finns ingen optimal metod som passar alla, prova runt och känn efter vad som passar dig!
Lycka till oavsett tillvägagångssätt!

5 thoughts on “Stressa för att gå ner i vikt

  1. Kan inte annat än hålla med 🙂

    för min egen del så har jag märkt att om jag förbjuder något är det precis det jag absolut vill ha så nu mer tänker jag efter innan jag stoppar något i munnen och blir det onyttigheter ja då är det bara att träna lite mer.

    Ha en skön helg

    1. Härligt! Ibland blir man bara så irriterad och behöver skriva av sig :p

      I grund och botten handlar det om att förändra sin livsstil och jag tror inte att några dieter fungerar i det långa loppet, som tex lchf..det finns forskare på båda sidorna som säger att det är fel så det är bara att köra som man själv vill 🙂
      Detsamma till dig, njut lugnet!

  2. Jag gilla faktiskt ditt inlägg mycket bra skrivet tycker jag.
    Jag tror inte heller att det finns en minskningsmetod som funkar på alla om man bortser det uppenbara ät mindre rör mer på sig samt drick vatten.
    Däremot tror att att det finns nån metod för alla det gäller bara att hitta vilken som passar.

    Själv börjar jag köra maxi slankapulver på måndag, pulver tror jag på om man har många kilon att gå ned och om man kontrolleras av läkare under tiden man pulvrar.

    Gillar det jag läst här så nu ska jag fortsätta läsa här

    1. Tack så mycket 🙂
      Ibland måste man lätta på trycket och jag blir så trött på att alla dieter ska tävla med varandra.. sunt förnuft räcker ofta långt med ibland måste man ha en kick i rumpan så det är ju bra det finns alternativ för det också.
      Spännande! Hur mycket vill du gå ner? Jag beställde hem Slanka i Choklad och gillade den första, när jag skulle dricka den andra fick jag
      en brutal sockerchock så vi får se om dom blir uppdruckna :p
      Lycka till!

Tyck till!

