Viktminskning my ass

Andra veckan på ViktVäktarna och jag går UPP inte ner!!! Jag blir så jävla förbannad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag tjänade in 58 aktivitetspoäng och hade kvar 48 points av min veckobonus. Jag tänker inte äta hela min veckobonus då det blir waaaaaayyyy för många kalorier – sorry it´s not gonna happen. Men något är ju tydligen fel och jag skriver verkligen upp allt jag äter så det är knappast så att jag fuskar på det. Visst jag har ingen våg men brukar alltid dra till med en högre pp än vad måltiden faktiskt är värd just därför att jag inte vägt maten.

Det måste ju bara vara så att det inte fungerar för mig helt enkelt?
Någon som kört VV som kan ha något tips?

Nu kommer jag köra shake till frukost och alternativt shake eller bar till lunch. De vet jag fungerar..usch så besviken jag är på ViktVäktarna, att träna stenhårt hela veckan och sen gå upp 0,2kg. Nej fy fan vad ledsen jag är på skiten, jag har inte tid att flamsa runt. BS!

4 thoughts on “Viktminskning my ass

  1. Glöm inte att du tränar intensivt nu och att din kropp bygger muskler, sen tar det nog ett tag för din kropp att ställa om med dina nya vanor. Men jag hade faktiskt samma problem när jag testade ett matschema, följde allt till punkt och pricka fick tvinga i mit mellanmål för att det stod med på schemat men jag gick bara upp. Efter att jag gått upp ca 5kg på kort tid pga de nya matvanorna slutade jag helt med det och försökte hitta egna lösningar som passar mig.

  2. OJ!
    😦
    Det här var ju ingen rolig läsning. Men minusen kommer ska du se.
    Jag som har funderingar på VV.. tänkte ju kika in här och se hur bra det går för dsig??
    Känns de inge bra tycker du??
    Hur många kcal om dagen äter man enligt VV typ.. ? Vret ju att de räknar PP.

    1. Nej jag vet, usch jag blir så ledsen 😦 Trodde jag skulle få något minus denna vecka iaf..blaha blaha!
      Jag tycker om konceptet och de ger en en hälsosam bild av hur livet är, relationen mellan mat och träning är super! Trivs bra generellt men om man inte går ner i vikt vad är då meningen? :p
      Ingen aning om kalorierna, när jag tänker efter kanske man snittar runt 1300-1400 om dagen, total chansning dock.

      Tror mer på det som koncept om man är nära målvikten eller inte ska gå ner så mycket. Vi får se..nu blir det lite kombinerat med pulver :p

Tyck till!

