5 km

Jag kom precis hem från min första 5 km runda vilket var lite av ett experiment. Puh! Jag överlevde vilket är positivt eftersom jag sprang för första gången igår. Men tycker det är roligt att ha en tid att förbättra så man kan se hur man utvecklas.

Idag sprang jag inte exakt 5 km utan blev 4,92 km så hade 80 meter kvar men jag var hemma så skippade dom sista metrarna. Min tid blev 39,48 minuter så skulle väl hamnat på en 40 minuter om jag sprunget 5 km. Genomsnittshastigheten låg på 7,42 km så det är siffran som ska förbättras!!!!

Känns superkul och jag känner mig duktig, joggade inte hela tiden men 90% jogging blev det minst. Målet är att springa 5 km på under 27 minuter om mindre än 3 månader så vi får väl se hur det går!
Spring spring sping!

2 thoughts on “5 km

  1. ohhh hennes kropp strävar jag också efter. tog årets första mil i förra veckan.

    tycker du om musik? kika gärna förbi min blogg isf, jagar lite fler trogna läsare 🙂 där får ni följa min resa i musikbranschen, vara de första som får lyssna på nya låtar (är ju trots allt er jag lyssnar på i slutändan) med mera. välkommen!! x

Tyck till!

