Jobbsökandet

Söker jobb som en galning och herre min skapare det är inte lätt. Visst vill jag jobba inom området jag pluggat men det går då inte att vara petig så jag söker det mesta. Men jag är inte direkt ensam om att söka jobb i denna lilla stad så går inget vidare.

Men det är bara att tänka positivt, jag är ju inte dum i huvudet så jobb måste man ju får någon gång. Enda tråkiga är att arbetsgivarna tar så mycket för givet pga min höga utbildning – alltså plugga för fan inte kära ungdomar för ni får inga jobb 😉 Haha okej väl negativt men det är lite så det känns ibland.

Nej nu ska jag skicka in några ansökningar – wish me luck!
Kram!

4 thoughts on “Jobbsökandet

  1. Jag förstår precis vad du menar och är lycklig över mitt jobb som jag fick på meriter och INTE min utbildning. Andra jobb jag har sökt har jag blivit ifrågasatt på just pga utbildning. Lycka till!
    Vet du förresten om att du och jag har jobbat på samma jobb en gång i tiden 🙂

    1. Haha ja man blir ju bara så sur när dom ska ifrågasätta varför man söker en viss tjänst. Det är ju jag som söker och även fast det kanske inte har att göra med min utbildning är det väl ändå mitt val! Tack! 🙂
      Har vi? Go (äckel) Excellent?

Tyck till!

