Söka jobb

Det första jag gör när jag vaknar är att kolla Facebook och sen AMS för att se om det kommit ut några nya tjänster. Ibland har man tur och det har kommit ut någon tjänst som man kan söka..oh happy day sjunger mitt inre då :p

Då ska man sätta sig och skriva ihop ett personligt brev, jag har några stycken olika som jag skriver om utifrån vad för typ av tjänst det är. Det är verkligen inte lätt och jag känner för att riva av varje litet hårstrå på huvudet för tillfället…suck suck suck. Har läst alla guider på nätet om hur man ska skriva och provat varenda tips – någon gång måste det väl fungera :p

Det är en djungel..några tips på hur man får jobb?

One thought on “Söka jobb

  1. Ett tips är att ha ett väldigt kort personligt brev, max en halv a4+ cv

    Och att alltid ringa dit man sökt för att fråga ngt…

    duktig du är med träningen

Tyck till!

