Nu är vi GIFTA!!!!

 

I lördags fick jag äntligen min Richard – vi är giiiiiifta och jag skulle inte kunna varit lyckligare!!

Vi hade en fantastisk dag och fick verkligen vårt Drömbröllop!

Solen sken över Kalmar, det var lagom varmt ute och det kom INGET regn – kors i taket :p Jag började dagen hos frisören med hår, smink och lite skumpa tillsammans med mamma och tärnorna innan jag och fotografern gasade vidare till slottet för att möta upp Richard. Vi hade pusskalas framför kameran och tog en massa vackra bilder innan vi åkte vidare till Villa Solbacken där vi mötte upp brudföljet för fler bilder.

Vid 15.30 kom vår fina bil men vi var inte klara så den mycket trevliga chauffören fick allt vänta. Vi var på plats och hann hälsa på prästen, kantorn och vaktmästaren innan vigseln började vid 16.00 i slottskyrkan. Precis när tärnorna började gå in sjönk det in att jag ska gifta mig och det gick inte att hindra tårarna. Så gick halvt gråtandes nerför altargången..
Men gifta blev vi och vigseln var fantastiskt fin med psalmer, bibelläsning och självklart löften – som jag uttalade lite lagom hes och nervös. Men gick fint och jag fick mig en anständig Puss!

Åkte vidare mot Villa Solbacken efter att gästerna hoppat in i sin buss, vår söte chaufförs sambo mötte upp oss i Kalmarsundsparken med choklad och skumpa så vi fick en mysig stund innan vi körde vidare. Så himla fint gjort av dom! Väl på plats vid festlokalen blev det skumpa och brudskål innan vi fortsatte med middag, tårta och paaaaarty hela natten lång. Wow vilken kväll!

Tack alla nära och kära för er närvaro, ni är underbara 🙂

Bilder: Fotograf Josefina

10 thoughts on “Nu är vi GIFTA!!!!

  1. Oh grattis vilka vackra kort!! Oh vad avundsjuk jag blir vill gifta om mig haha, då får du bli min bröllopsplanerare =). Vilken vacker brud du är!
    Tack för din fina kommentar har haft en ganska lång paus nu bara men är tillbaka nu igen. Ha en underbar dag och grattis igen, gud vad vacker! Massa kramar ❤

Tyck till!

