Tillbaka i verkligheten

Hej hopp, nu är jag tillbaka i Sverige och lilla Kalmar igen!

Vi har haft en underbar vecka i Hurghada, Egypten 🙂 Solen har strålat varje dag och det har varit 35-36 grader i skuggan varje dag..otroligt stekigt och jag fick iaf liiiite färg. Jag är inte den som får färg särskilt lätt så det är en triumf när jag lyckas samla på mig en liten bränna 🙂 Har läst ut 6 st böcker och tänkte faktiskt börja skriva bokrecensioner eftersom det har blivit x-antal böcker senaste månaderna.

Vi åkte tillsammans med Linda och John, ett otroligt trevligt resesällskap – jag och Linda shoppade medan männen drack öl och pratade fotboll. Perfekt lösning!

Landade igår i Köpenhamn och skulle ta tåget mot Kalmar vid 21.26..ett tåg som visade sig vara otroligt felskyltat = vi klev inte på. Stod nämligen Hässleholm på tåget istället för Kalmar..var fel tågnummer..tåget ankom fel tid..och dom saknar information om vilket tåg som kommer på stationen på Kastrup = INTE OKEJ! Så vi var tvugna att ta in på hotell i Malmö och fick ta tåget imorse mot Kalmar. Nu börjar fighten mot Öresundståg som tydligen inte ”har någon paragraf i sin resgaranti mot problem som dessa”..SUCK!

Men nu är det verkligheten som gäller med träning, god kosthållning, jobbsökande och pusskalas med min vackra man (som för övrigt är otroligt brun..avis!)

Kram på er

Tyck till!

