Ett pass IW

Jag föredrar att träna på förmiddagen, sådär runt lunch, för då hinner man ta det lugnt på morgonen samt att man har resten av dagen kvar att göra vad man vill med. Det är lättare att hitta på ursäkter till varför man inte orkar träna på eftermiddagen runt 16/17.

Men nackdelen med lunchpassen är att det inte finns jättemycket att välja mellan. Jag föredrar Indoor Walking framför både spinning och jympa, det känns som det händer mer på IW medan man bara sitter still på Spinningen. Jympa är okej men bara då-och-då, ingen aning när jag jympade sist..kanske i typ mars :p

Idag blev det IW med en, för mig, ny ledare och det var helt okej. Musiken kunde haft lite högre tempo och varit lite modernare. Hon började med en Magnus Carlsson-låt från typ början 00 som aldrig blev populär, men varje block avslutades med bra låtar så det vägde upp. Men jag tog i så jag trodde jag skulle svimma ett tag, benen var möra efter veckans träning 🙂

Veckans träning:
Onsdag – Skivstång
Torsdag – 4,2 km powerwalk ute
Fredag – Indoor walking
Lördag – Indoor walking alternativt långpromenad
Söndag – Skivstång

När jag tränar brukar jag tänka att Bob i Biggest Loser står och skriker på mig – då orkar man liiite mer!

Tyck till!

