VV eller inte?

Har funderat av och på hela dagen om jag ska ge Viktväktarna ett ärligt försök eller ej!

Jag var ju med i Viktväktarnas så kallad ”bloggpanel” i våras där jag hade 6 månaders gratis medlemsskap så har testat VV. Men jag körde aldrig helhjärtat utan gissade mest om hur mycket jag åt av någonting, vilket förstör lite av själva metoden!

Anledningen till varför jag vill ge de en ärlig chans är att man just ”får äta vad man vill men inte alltid” – vilket är precis så jag behöver tänka. Jag behöver en guide att hålla mig till under viktminskningen för att bibehålla fokus.

Viktväktarnas app är precis vad jag behöver! Det finns många gratis appar där man kan registrera dagliga kalorier, måltider och träningen..men dom är ofta anpassade till amerikanska marknaden och saknar svenska produkter. Det gör att jag tappar orken att skriva in allting..samma sak med Viktklubb – en jäkla massa saker att skriva in och tar 30 minuter per måltid. Orka!

Sålde dessutom två böcker (kurslitteratur) idag för 500:- och 3 månader med Viktväktarna online kostar 510:-..så det kanske är ett tecken?! Hum hum hum! Funderar och bestämmer mig imorgon förmiddag.

Imorgon börjar det ändå ett nytt kapitel..jag ska gå ner 15 kg!

20120916-221801.jpg
Johanna – nu med lugg!

Tyck till!

