Måldag

En av mina favoritbloggare är Elaine Eksvärd, en grymt stark kvinna tillika retorikkonsult som blev mamma några månader sedan! Har följt hennes blogg i 1,5 år ungefär och kan verkligen rekommendera hennes peppande blogg. Hon kör Viktväktarna för att få bort sina graviditetskilon och kör med ”Måldag” varje måndag där hon lägger upp mål/redovisar mål för kommande veckan/föregående vecka – ”Måndag är dagen då du kan börja om, starta nytt och/eller göra om och göra bättre”.

Tänkte att jag skulle joina ”Måldagssekten” med start denna veckan. Nedan är målen jag ska uppnå den här veckan och nästan måndag/måldag redovisar jag hur det gått 🙂

Jag ska:
1. Träna minst 4 gånger på Friskis

2. Gå på promenad 3 dagar

3. Plocka undan sommarkläderna

4. Häng upp gardiner i sovrummet och tvätta dom gamla

5. Sätta upp delmål med belöningar för viktminskning

6. Inte äta något godis på hela veckan

7. Träffa bröllopsfotografen och beställa fotobok

8. Beställa Tackkort

Tyck till!

