Böcker och lunch

Tittar ut genom fönstret och ser att löven börjar ändra färg, det finns ingenting som är så mysigt som hösten – min absoluta favoritårstid. Att krypa upp i soffan med en go bok, dricka lite te och dra filten lite närmare 🙂 Än är det inte dags men hösten kommer, 22 september är det väl officiellt höst men jag tycker det är från oktober någongång. Idag ska jag luncha med Linda..får se om det blir uteservering eller ej..

Jag sitter och kikar på böcker, ska köpa Fifty shades of grey-triologin nämligen och jämför priser. Oh my vad pengar man kan spara om man kollar runt lite..och är villig att läsa på engelska :p Amazon är the place to be, men glöm inte att jämföra den Amerikanska sidan och Brittiska sidan för det är helt olika priser ibland.

Priserna för hela Fifty shades of grey triologin:
Amerikanska Amazon Kindle: 32,61 dollar – 224:- (HUR kan det vara dyrare att ladda ner böckerna???)
Amerikanska Amazon Bok: 27,74 dollar – 191:-
Brittiska Amazon Kindle: 9,89 pund – 110:- (oh yeah baby)
Brittiska Amazon Bok: 14,99 pund – 168:-
Bokus: 206:-
Bokhandeln, Dillbergs Kalmar: ca 295:-

2 thoughts on “Böcker och lunch

  1. Nu kanske inte Adlibris är aktuell just för din påtänkta serie, men de är super i övrigt tycker jag.
    Vad läser du helst? Själv älskar jag deckare och varvar med en och annan feel-good roman. Fast just nu är det ganska sinat på idefronten så gärna lite tips tack 😀

    1. Ja Adlibris och Bokus brukar ha ganska lika priser..men jag hade massa problem med Adlibris när jag pluggade och beställde böcker så jag kör enbart med Bokus nu 🙂

      Senaste tiden har jag läst mycket ”framtidsböcker” med lite äventyrsfeel, typ Hunger games, The Maze Runner, Divergent och liknande. Lättläst och spännande! Men annars håller jag mig oftast till Chic litt.

Tyck till!

