Duktig Johanna

Idag har jag varit riktigt duktig – är nog för jag blev så glad igår 🙂 Fick nämligen veta att min fd kollega och kompis (haha inte fd kompis) Hannah ska läsa samma kurs som mig på Lernia med start måndag. Vi kommer ha så sjukt kul, haha hoppas dom har grupprum för vi är sjukt duktiga på att skratta :p Jag har varit på toppenhumör sedan dess!

Imorse vaknade jag 2 ggr innan jag faktiskt gick upp..hihi man måste ju ta tillvara på sina sista sovmorgnar innan jul. Vaknade först 06.50 för att gå på toa, strax efter 08 totalt förvirrad men somnade snabbt om. Vid 09 vaknar jag alltid av mig själv men låg kvar och kollade Facebook, mailen och YouTube – bästa stunden på dagen. Sen blev det kaffe och havregrynsgröt i soffan. Mys mys mys!

Tog det lungt fram till 14.30 då jag gav mig ut på en joggingtur som gick superbra. Sprang mina 3,5 km på strax över 25 minuter vilket är 3 min bättre än förra rundan tror jag. Trött var jag men kunde fortsatt lite till så ska hitta en runda på 5 km istället. Det går inte snabbt men det går 🙂 Nästa runda blir på torsdag!

På kvällen nu har jag varit själv..har diskat, tvättat, vikt tvätt, lagat mat och bakat bananmuffins. Köpte äckliga bananer igår så blev goda muffins av dom nu! Gott!!!!

/Johanna, den glade motionären

Tyck till!

