Semester i solen

Jag MÅSTE utomlands minst en gång om året på solsemester. För att kunna ladda batterierna och njuta av solens strålar. Jag har en tendens att jobba hela somrarna eftersom jag inte har ett fast jobb så blir ingen semester i Sverige i år igen. Men hoppas att jag och älsklingen ska kunna åka iväg i september.

Vi har varit i Egypten 3 ggr nu och vi gillar klimatet och priset starkt vilket är orsaken till varför vi gärna återvänder om och om igen. Visst vill man testa på nya resmål, men har man en veckas semester om året så vill man inte chansa och hamna mitt i ett regnoväder eller ha en vecka med enbart moln..vilket är risken med många klassiska resmål.

Så jaaa..vi funderar på Egypten igen. Vi har varit i Hurghada 2 ggr (samma hotell, nämligen Grand Resort som är fantastiskt härligt) och 1 gång i Sharm el Sheik vilket var värdelöst. Nu funderar vi på Makadi Bay utanför Hurghada. Nytt resmål men ändå inte alltså :p Hittade en resa med All Inclusive för 13000:- för 2 pers vilket är rätt standard i Egypten. Hoppas kunna övertala älsklingen bara…hihi 🙂

BildMakadi Palace utanför Hurgada i Egypten.

Tyck till!

