Gravid i vecka 20+3

Nu är det äntligen ute i det öppna – jag och världens bästa Richard ska bli föräldrar!

Den 3 Februari 2013 är vår lilla flicka beräknad till. Jag är fortfarande skeptisk till om det är en flicka då jag var 100% inställd på att det var en pojke. *hihi* Men vi ska på 3D Ultraljud tänkte vi och då får vi könet bekräftat på riktigt..till dess går vår lilla älskling under arbetsnamnet ”Polly” (jag tycker om polly, richard med).

Har vetat att jag är gravid sedan vecka 4, samma dag som BIM vilket var i Maj så hej hopp det har inte alltid varit lätt men av olika orsaker har vi valt att inte gå ut med det till särskilt många. Är några vänner som vetat om sedan början men alla andra har fått veta det senaste månaden 🙂

Över halva graviditeten har gått vilket känns crazy, men nu kan man börja njuta lite mer. I början var det väldigt tufft med blödningar och ett sjukt illamående med ständiga återbesök av föda. Har inte mått illa på samma sätt sedan vecka 15 vilket är underbart.

Var på ultraljud 12 september och innan dess hade vi/jag inte köpt någonting då jag hade satt ultraljudet i vecka typ 20 som en magisk gräns. Nu jäklar har det shoppats saker 😉 Nästa inlägg får bli en ”Baby buys”.

Kram på er!

2 thoughts on “Gravid i vecka 20+3

Tyck till!

