Det här med barnvagn

Jag har länge varit intresserad av barnvagnar..till och med innan jag blev gravid. Det finns ju så otroligt mycket att välja på när det gäller modeller, märken, funktioner och annat skoj. Därför har jag kollat en hel del senaste året skulle jag säga på allt som finns på marknaden.

Från första början visste jag att jag ville ha en med fyra hjul och framförallt ska det vara svängbara framhjul. Tycker inte alls om fasta hjul då det är tungt och otympligt! De är toppen om man bor på landet men jag vill ha en vagn som är smidig och kan köras i stan och affärer utan problem. Men samtidigt ska den klara grusvägar och lite promenader i skogen utan att gå sönder helt och hållet.

Vi var och kollade på Babyproffsen i Växjö två veckor sedan och jag var framförallt intresserad av Kronans vagnar. Vi fick hjälp av en jättetrevlig tjej som absolut rekommenderade Kronans vagnar och tyckte att Cityn skulle passa oss bäst. Jag trodde jag skulle gilla Duo S´en bättre än City´n men Duo S´en var sjukt stor och den kändes lite i det största laget.

Det enda jag är osäker på är hur man bär liggdelen, tyckte inte om handtagen särskilt mycket men gillar ALLT annat och känns som en riktigt bra vagn. Vi är väldigt säkra på att det blir en City men vi får väl se, dom är slut i lager nu men ska komma finnas tillgänglig i slutet av Oktober.

Någon som har testat Kronan City och vill dela med sig av sina erfarenheter?

1174_e665d492b7-medium

Kronan City med liggdel1174_26a954257b-mediumKronan City med sittdel

2 thoughts on “Det här med barnvagn

Tyck till!

