Gravidyoga

Nu har jag börjat känna av graviditeten och även om det inte gör vansinnigt ont känns det som hög tid att börja värma upp kroppen och sträcka på sig. Jag har aldrig varit ett fan av yoga men det känns som det är en passande ”träningsform” för kroppen. Hört det ska vara bra inför förlossningen också (hua mig).

Att gå till ett yogacenter är inte riktigt min grej, även fast det finns ett i Kalmar som har gravidyoga. Men jag skulle nog bara sitta och skratta (så var det när jag testade förra gången) och vill inte lägga ner så mycket pengar på det. Tur att Youtube finns!

Har inte kikat så mycket men dessa videos ser bra ut..

Någon annan som har bra träningstips? Ska nog ta och simma 1-2 dagar i veckan tänker jag, också en bra träningsform som är lite kondition också 🙂

Tyck till!

