Dekorationer till bebis rum

I helgen hade jag som projekt att hitta dekorationer till bebis rum..beslöt mig för ett romantiskt lite shabby chic-aktigt tema med blommor och olika färger. Litr färgglatt men inte skrikigt (även fast bebisar tycker om starkare färger..I know!).

Hittade inget på stan och vill inte spendera mer pengar än nödvändigt så fick för mig att pyssla ihop så mycket som möjligt själv. ♥

– Började göra vimplar av papper, mönstret är köpt på Etsy och man skriver ut det själv på skrivaren. Klippte ut vimplarna och sen sydde jag ihop dom för hand. Är nöjd med resultatet men kanske gör om någon längre fram.

– Sen blev det ramar med enbart fina mönsterpappret.

– Fortsatte med att klippa ut hjärtan under några timmar och fäste dem på ett stort papper till en stor (jättestor) ram vi hade hemma. Resultatet blev superfint!

– Sist men inte minst gav jag mig på att göra små fåglar och ugglor. Väldigt pillrigt med så häftigt! Ska göra någon större också men hade inga större vita ramar hemma.

Over all är jag nöjd. Ska sätta upp prinsessans namn ovanför sängen (när vi bestämt oss för ett namn) och hitta någon söt hylla eller så samt förvaring till skötbordet så är rummet snart redo. So cute! ♥
image

image

image

image

Söta dekorationer som kostade 67:- för mönstret till pappren..resten fanns hemma ♥

Tyck till!

