Pysslat, fixat och donat

Helgen gick i en väldigt fart och är nästan slut..snyft snyft! Jag började dagen med massa energi men vid 15-tiden tog den slut helt och hållet. Richard har haft besök i helgen (vi har gästlägenheter i föreningen så ingen behöver bo hos oss, så smidigt) och varit ute på äventyr både fredag och lördag så jag har haft massa egotid.

Målet med helgen var att fixa inredning till bebis rum och även fast jag inte hittade något på stan när vi var inne en snabbis igår så har det hänt en hel del. Bestämde mig för att försöka spara en slant och pyssla ihop så mycket som möjligt i dekorationsväg. Köpte vackra mönster på Etsy som man kan skriva ut själv hemma vilket fick vara inspirationen till allt. Har gjort vimplar, en stor tavla med små hjärtan i olika mönster, små tavlor med småfåglar och ugglor samt enklare tavlor med enbart fint papper i. Hade massa ramar hemma som jag använt 🙂 Supernöjd är jag men ska göra pompoms också att hänga i taket ovanför skötbordet.

Ryggen känner av allt pysslande + att jag bar upp alla julsaker (visade sig vara 2 kartonger och en julgran så inte så mycket) så ikväll blir det en låååång varm dusch innan sängen. Richard jobbar till imorgon och då ska vi ÄNTLIGEN till barnmorskan..låg historia med en förvirrad bm. Fick bokat hos en annan bm då hon jag träffade förra gången inte jobbar så ofta..men sen blev ersättningsbm´s barn sjuka och hon bokade om, men skrev upp fel tid så fick inte komma i fredags som jag skulle. Usch jag litar INTE på denna bm men hon vägrade (inget skämt) boka om mig till min egentligen bm även fast jag bad om det. Suck säger jag bara! Efter det är det föräldraträff, hoppas det är bättre än förra gången.

Hoppas ni haft en bra helg!

Tyck till!

