Virrig BM men bra info

Precis hemkommen från först möte med barnmorskan och efterföljande föräldraträff..eller nja den slutade för en timma sedan men jag har stekt pannkakor sedan dess :p

Mötet hos barnmorskan gick bra, fick fylla i papper, dom mätte blodsockret, tog blodtryck och vägde den lilla flodhästen (aka mig). Lilla pluttan växer som hon ska..mätte 29 cm idag på 29+6 och hade 26 cm i vecka 25. Jag växer bättre än föräväntat, haha suck och stön. Jag orkar faktiskt inte engagera mig, jag har lätt för att gå upp och blir ju inte bättre under en graviditet då kroppen samlar på sig som en hamster :p Fick papper med övningar för bäckenbottensmärtan, sicket skämt! Bokade iaf in nästa möte med min riktiga barnmorska som är trevlig och mindre virrig!

Men direkt efter virriga BM så var det föräldraträff, vi är 6 par men idag var det en ensam tjej där också. Först informerade öppna förskolan om deras verksamhet..kvinnan som jobbade där var huuuur mysig som hellst så tror jag och bebis kommer hänga där mycket 🙂 Socialsekreteraren informerade alla ogifta om det dom måste fixa när bebis kommer samt hennes arbetsuppgifter. Hon var också urmysig! Efter lite kaffe kom en sköterska från BVC och visade en film om första tiden med bebis, gav ut broschyr om amning och gick väldigt snabbt igenom vad dom gör.

BM kunde jag skippat men föräldraträffen var trevlig och betydligt bättre än förra gången när fru virrig bm höll i trådarna.

Imorgon är det tisdag – jag går in i vecka 31! *Mys*

Tyck till!

