Våtservetter kommer lastade

I torsdags fick vi en leverans från Amazon med våtservetter, muslinfiltar/lappar, Bio-Oil och boobie kräm. Lots of good stuff men jag var mest exalterad över våtservetterna WaterWipes som innehåller 99.9% vatten och 0.1% fruktextrakt.

Jag vägrar använda Pampers, Libro, Barnängen och andra märken som bara innehåller kemikalier. Det är ju sjukt vad folk använder till sin bebisar utan att vara medvetna om det. När det gäller våtservetter som faktiskt används i de nedre regionerna tycker jag man kan aktivera sig lite och undersöka innehållsförteckning.

WaterWipes all the way!
image

5 thoughts on “Våtservetter kommer lastade

  1. Hej Johanna. Vi väntar själv vårt första barn i slutet av maj och jag är väldigt intresserad av hur du tycker att waterwipes har fungerat för er? Hälsningar Elisa

    1. Hej! Dom är fantastiska och millie har aldrig blivit röd, irriterad eller något av dom. Funkar superbra! Tyvärr har Amazon slutat skicka fraltfritt till Sverige så dom blir ganska dyra per paketet nu, ca 37:-/paket. Jag har fortfarande 10 paket kvar men efter det får vi se hur vi gör.
      Lycka till med bebis 🙂

      1. Tack för snabbt svar! Tänkte att jag skulle testa dem också och nu blir jag ännu säkrare. Tråkigt det där med frakten, fast det kanske får vara värt det ändå. 🙂

      2. Dom är verkligen toppen och finns inget dåligt annat än priset nu då :p Sett till vad som finns på marknaden i Sverige är det absolut värt dom extra slantarna 🙂 Glad påsk!

      3. På Vi Föräldrar har de testan olika våtservetter och det verkar som om Libros våtservetter innehåller minst kemikalier dock är de långt ifrån fria från allt. Ja jag tycker de kanske kan vara värda de extra slantarna. Glad påsk!

Tyck till!

