En bra start

Imorgon fyller Millie 2 veckor..vår lilla gullunge! Det känns som hon alltid varit här, livet har ändrats på ett naturligt sätt och lilla prinsessan har hittills varit väldigt snäll.

Hon sover oftast bra på nätterna och vaknar vanligtvis 2 gånger för att äta vilket tar 1-1,5h per gång. Sålänge hon får äta sig mätt är det ofta inga större problem att få fröken att somna om. Vi har haft 2 dåliga nätter där Millie inte velat somna om..en gång förra veckan och så inatt. Puh säger jag bara! Vaknade 02 och Richard tog över vid 06.30 tror jag, då var jag helt slut i huvudet. Men fröken växer sig stor och stark så hon får iaf i sig maten. Fröken är inte särskilt skrikig heller, annat än om hon är hungrig – då blir det skrik och panik!

Imorgon ska vi till BVC på 2-veckorsbesök, ska bli spännande att se hur mycket hon väger och hur lång hon är. Mammahjärtat smälter med tanke på hur snabbt tiden går! Vill fota varje litet ögonblick och komma ihåg varje liten sekund. Än så länge sover hon ju väldigt mycket men är alltid spännande när hon är pigg och dom stora, nyfikna ögonen kikar omkring.

Jag och Richard är ett bra team men ibland önskar nog pappan i familjen att han hade boobs så han fick mysa lite mer med sin dotter :p Känns fantastiskt att jag har mina älsklingar och att allt hittills gått så pass bra. Richard har jobbar två nattpass so far och det gick jättebra för Millie och mig, även fast det var lite ensamt. Vi har ju turen att Richard jobbar dygn (i princip) och har mycket ledigt så han är hemma med oss och myser.

Blir inte jättemånga uppdateringar såhär i början..vi fokuserar på att gosa, lära känna vår gullunge och ha familjen på besök i olika omgångar.

Tyck till!

