Ensamma nätter

Jag och Millie har haft vår tredje ensamma natt utan pappan i familjen hemma som jobbat. Det har funkat perfekt och lilla fröken får sova i stora sängen bredvid mamma på pappas täcke – supermys! Hon ligger i sitt nest som vi konstaterat var det absolut bästa inköpet vi gjort.

Vi var ensamma första gången när Millie var 8 dagar gammal och även fast jag var lite nervös gick det jättebra. Jag är så sjukt mörkrädd men låter lampan vara på lägsta dimmern i Millies rum där vi har skötbordet..då blir det inte lika läskigt och har ju faktiskt världens sötaste sällskap så ensam är jag ju inte 😉

Hon sover också bättre när hon ligger bredvid mig i sängen, inte så konstigt då det är tryggare men när Richard är hemma får fröken sova i sin vagga som står precis vid sängen på min sida. Vill att hon ska klara av att sova själv och det brukar inte vara några problem så länge fröken är mätt :p
image

Tyck till!

