Nytt till kameran

När man får barn är det ju inte mer än naturligt att vilja dokumentera varje liten sekund av deras liv. I somnar fick jag en finfin Canon 700D av min make (ja han är bäst i världen) och visst har vi använt den men inte alls särskilt mycket och framförallt har jag inte vetat hur jag ska använda den. Men nu ”pluggar” jag kamerakunskap med hjälp av Emelie Ohlssons onlinekurser, hon är otroligt duktig och gör det någorlunda lätt att följa med.

I slutet av förra veckan var vi och köpte ett nytt objektiv till kameran. Jag är med Emelie Ohlssons fotogrupp på Facebook och frågade där om råd, efter några om och men blev det en Canon 50mm 1.4 och jag är SÅ nöjd. Visst är det väldigt annorlunda mot kitobjektivet men det är galet skoj..men lätt förvirrande ibland. Men det är roligt så har iaf en trevlig hobby..som förhoppningsvis så småningom söta bebisbilder!

Millie

En av dom första bilderna jag tog på prinsessan..sött motiv men that´s about it 😉

Tyck till!

