Shape up time

Vid årsskiftet öppnade ett nytt gym här i Berga där vi bor..hela sisådär 150-200meter hemifrån. Kunde ju inte börja träna där eftersom jag var höggravid men nu börjar det bli dags! Är ett superfräscht gym i nybyggda lokaler mitt i centrum vilket är perfekt.

Idag på väg hem från min och Millies promenad gick jag förbi för att kolla in gymmet lite närmare och skriva upp mig för en gratis provvecka. Med start imorgon ska jag alltså ta tag i träningen. Dom säger att man ska vänta med riktig träning tills efterkontrollen hos barnmorskan. Men min efterkontroll är inte förrän i slutet av April..3 månader efter förlossningen och nej jag tänker inte vänta med träningen tills dess. Jag börjar lungt och så får vi se vad jag klarar av.

Planen för kommande vecka är att prova på Spinning, Indoor Walking som jag älskar samt lite konditionsmaskiner och lättare styrka. Ska bli SJUKT skoj att börja träna igen, jag har verkligen längtat och har 10 mammakilon som ska bort + 20 ytterligare kilo som jag vill få bort. Kommer inte gå i ett nafs men med omläggning av kost + träning hoppas jag att det ska gå bra.

Här är gymmet under konstruktion, Puls & Träning Bergastaden

Tyck till!

