Att investera i sig själv

Senaste åren har denna Jojo varit expert på att jojobanta..uppe och ner..upp och ner. Inför bröllpet gick jag ner ungefär 25 kilo genom stenhård träning och en hel del pulverdiet vilket självklart inte är jättebra och som alltid med pulver går man lätt upp alla kilon när man börjat med maten igen (oavsett hur bra man äter). Jag gick upp ca 10 kg och sen blev jag gravid och gick upp x-antal kilo.

Just nu är det 33 kilo mellan vad jag befinner mig idag och vart jag vill vara. Det är 26 kilo till där jag absolut bör vara för att känna mig snygg. NU ska jag ta mig dit!

Jag vill inte stressa utan verkligen investera i mig själv, vilket är precis det jag valt att göra nu! I onsdags var jag och köpte träningskort på ett gym 200 meter och idag var jag på gymintroduktion för att få ett basic träningspass. För att få en mer organierad träning har jag bestämt mig för att ta hjälp av en personlig tränare.

Vi ska träffas nästa vecka för en konsultation där vi går igenom mål med mera. Ska nog boka en kostrådgivning också för att sluta cirkeln! Det känns toppenbra och det är helt rätt tid att investera i mig själv efter graviditeten. Bye bye extrakilon!!!!

image

2 thoughts on “Att investera i sig själv

    1. Tack! Absolut..är sjukt skönt att vara igång nu och kunna träna! Nu ska kilona bort! 🙂 ♥

      En sak säger jag..jag trodde att kroppen inte tagit så mycket stryk eftersom jag hade det lätt under graviditeten..konditionen var där och kände mig inte som en orörlig flodhäst. Men GUD så fel jag hade! Önskar jag tränat under graviditeten..haha!
      Kram

Tyck till!

