Lugn och ro

Tisdag till torsdag mellan 8.30-13.30 är Millie på förskolan, hon absolut älskar sin förskola och det gör Richard och jag med. Är en otrolig trygghet att veta att hon trivs med sina kompisar och pedagogerna, gulligare pedagoger går nog inte att få! Montessori Regnbågen i Kalmar rekommenderas varmt!

Efter att jag och Emmie lämnat storasyster brukar vi ta en promenad om det inte är oväder, lilla fröken brukar somna inom 5 minuter. Ungefär en timma brukar vi vara ute och gå för sen blir Emmie hungrig och ledsen. Älskar att vara ute och gå i friska luften, lyssna på lite musik och fundera. Passerar 4H-gården så mysigt att kika på djuren och naturen. Går samma runda varje dag men igår testade jag en ny tur och gick förbi jobbet för att hälsa på mina söta kollegor.

När vi kommer hem brukar det bli matning, kaffe och mellanmål till mig och kika lite på Youtube. Har jag tur sover fortfarande Emmie när vi kommer hem så jag hinner plocka undan lite hemma, starta en tvätt och diskmaskinen. Sen är det matning, sovning, matlagning och fixning hemma innan vi går och hämtar storasyster lite efter 13. Det är några lugna timmar och även om man inte är så effektiv alla dagar är det skönt att få lite tid bara med lillasystern.

Kommande två veckorna har vi så mycket i kalendern och jag är så förvirrad att jag är rädd ja kommer missa en massa. Tur man kan ställa in alarm till eventen i kalendern. Ikväll är det dopsamtal, fira svärmor som fyller år och imorgon ska Emmie till BVC för 3-månaderskoll och spruta.

Skärmavbild 2016-05-11 kl. 12.34.39.png

Skälby 4H-gård

Några av djuren vi går förbi..

Tyck till!

